Her i efteråret er vi kommer til den spændende fase i
Marshall projektet. Kedlen er trykprøvet og godkendt, og vi kan begynde at
samle tromlen. Og pludselig blev kedlen til en damptromle.
Det første der skete var at bagakslen og tenderen blev monteret.
Så blev driv-klodsen på venstre side monteret på akslen
Så blev differentialet monteret.
Fotos er taget af Kjeld Larsen
Først kom turen til bagvalserne.
Fødevandsrør fra vandpumpen.
Højre bagvalse inden den glider ind på plads.
Venstre bagvalse.
Højre bagvalse.
Tromlen set forfra - begge valser monteret.
Højre bagvalse, venter på "låse-ringen".
Så kom turen til forvalsen. Desværre var alle beskæftiget
så vi fik intet billede af montagen. I stedet ser vi her drejeledet hvor
forgaflen er monteret i frontkonsolen. (fotos Steffen Hørlyck)
Og så kom Marshall'en ud i lyset så fotografen kunne
få et godt billede.
Næste opgave blev krumtap & svinghjul
Krumtap & svinghjul løftes på plads.
Bent
står og styre krumtappen ned på plads.
Og Per var tilfreds med alignment af den store gearing, så skærmen kunne monteres, hvilhet "krævede" at vi tog valsen af.
Per siger; "Det er lige som at skifte hjul på en bil, værktøjet er bare kraftigere!"